Monday, November 17, 2008

Business

This must be the shortest way to succeed and to get rich, maybe. But, the risk is as high as your determination, probably higher than that. Once you get into business, thousand people will become your enemy. I'm going to say, "just watch your back bro, somebody is killing you from behind". Don't be surprised if you get to know that your best friend is your great enemy because his philosophy is 'get your friend close, your enemy closer'


Sememangnya aku langsung tidak tahu tentang dunia pekerjaan, lebih-lebih lagi bisnes. Tetapi, berdasarkan pemerhatian dan logik akal, aku berpendapat bahawa bisnes paling mudah untuk kita hidup senang ialah bisnes restoren. Cuma pastikan yang kita pandai masak dengan sedap, pandai ilmu hisab dan cari lokasi yang strategik, insya Allah kamu akan beroleh kejayaan. Namun begitu, pastikan bisnes anda dijalankan dengan satu cara ini....CARA YANG HALAL

4 comments:

rienmiel said...

salam ziya~

it seems ko mmg cenderung ke arah business...
asek mention pasal tu je from ur second post...

ape2pun..aku doakan ko berjaya...
apapun pilihan kite...mesti ade risiko yang menanti...
bak kate my bro... when we have made a decision, just face any consequences that awaits :)

ziyayazid said...

wslm rien

actually, i don't know what to write...aku tulis je apa2 yang aku suka...aku bukan minat sangat bisnes ni

CrusheD_LameR said...

Hey dude...~!


kabare?? hehe...ade bende best nak share?

ziyayazid said...

so far xde mende lagi nk share la bro...tahun depan kot...